MAS Region Kunětické hory

en

Menu

K památníku zrušení roboty [ Cyklotrasa ]

náměstí Trčků z Lípy přejedete po mostě přes Sázavu a hned za ním odbočíte doprava směrem na Humpolec. V Závidkovicích u kapličky se dáte doleva na Broumovu Lhotu. Kolem hájenky Horní Lesy projedete stále ještě po asfaltové silničce až do pravotočivé zatáčky, kde odbočíte vlevo na lesní cestu. Projedete lesem a mírným stoupáním mezi poli se dostanete ke dvěma vzrostlým lípám, mezi nimiž je postavený kamenný kříž z roku 1832. Když se dostatečně pokocháte výhledem na vrch Melechov, z lesů vykukující zříceninu hradu Lipnice, město Světlou nad Sázavou a blízkou Novou Ves, odbočíte doleva a po pár desítkách metrů zastavíte u žulového památníku zrušení roboty z roku 1898.

Polní cestou sjedete do Nové Vsi a po příjezdu k hlavní silnici odbočíte doleva směrem na Světlou nad Sázavou. Na druhé křižovatce - za plechovou autobusovou čekárnou - odbočíte doprava a pojedete až na konec vsi. Tam se asfaltová ulice změní v polní cestu, po níž budete pokračovat kolem malého rybníčku a po lukách na okraj lesa. Zde se vyplatí zastavit a věnovat pár minut panoramatickému rozhledu.

Vjedete do lesa a na křižovatce lesních cest se dáte doleva. Cesta podél lesa zpočátku mírně stoupá, ale záhy začne klesat. Po levé straně uvidíte suť z bývalého dvora Rozinov. Založil jej v roce 1818 majitel světelského panství hrabě František Josef Zichy a nazval jej Francenzshof (Františkův dvůr). V roce 1835 došlo k jeho přejmenování na Rosinhof podle hraběnky Rosiny, manželky Jana Salm-Reifferscheida, majitele panství.

Vjedete do aleje a minete malý rybníček sloužící k uložení bukové kulatiny na výrobu sklářských forem, což je neklamná známka toho, že areál po levé ruce jsou sklárny Sklo Bohemia, a.s., Světlá nad Sázavou.

Kolem Penny Marketu se dostane k zámeckému parku, projedete kolem zámku, odbočíte vpravo na most přes Sázavu a přijedete na náměstí Trčků z Lípy.