MAS Region Kunětické hory

en

Menu

Návštěva z MAS Prameny

Území Železnohorského regionu navštívili ve dnech 5. až 7 prosince 2014 zástupci slovenské MAS Prameny, kteří přijeli sbírat inspiraci pro jejich další činnost a uzavřít partnerství s MAS Železnohorský region.
V pátek odpoledne přijeli do regionu a navštívili kancelář MAS ŽR, kde se sešli s představiteli naší MAS a byla jim představena naše činnost a byla uzavřena deklarace o spolupráci. Následně si prohlédli synagogu a Galery Cyrany v Heřmanově Městci. Pak už se jeli ubytovat do Autokempinku Konopáč, kde strávili příjemný večer.
Druhý den je čekala návštěva realizovaných projektů v regionu. Nejprve jsme se vydali do Obce Valy, kde nás čekal pan starosta s místostarostou a představili nám realizované projekty obce a mikroregionu, potom jsme se jeli podívat na zrekonstruovanou mateřskou školku v obci, kde proběhli dvě etapy realizované přes Strategický plán LEADER MAS ŽR.
Z obce Valy jsme jeli do vedlejší obce Veselí, kde nás pan starosta provedl Relaxační zónou Meandry Struhy, ukázal nám venkovní kuželnu a sportoviště. Pak jsme si prohlédli obecní úřad a vydali se všichni společně na zámek do Choltic.
V zámecké restauraci jsme ochutnali místní specialitu Zámecká medová žebra, certifikovaný výrobek Železných hor. Pan Raba nám představil filozofii jeho restaurace, kde využívá místní výrobky. O půl druhé proběhlo slavnostní předávání certifikátů ŽELEZNÉ HORY, regionální produkt novým držitelům značky:
- Přírodní sirupy, extra džemy a marmelády od výrobce Michaela Naumecová
- Farmářské kuře z Vápenného Podola od výrobce Tereza Šnapková
- Dřevěné obrázky z kuchyňky paní hospodyňky od výrobce Sylva Hrachovinová
- Chrudimský kváskový celozrnný koláč od výrobce zdravíčko Chrudim, s.r.o.
- Přírodní rostlinná mýdla od výrobce Roman Šukal
Po té jsme všichni společně poseděli a pobavili se o společných možných projektech a prohlédli jsme si místní zámek a kapli, kde probíhala tradiční akce Advent na Choltickém zámku.
V neděli ráno jsme se rozloučili s našimi novými partnery, kteří se vydali zpět na domů na Slovensko.