VÝRAZNÉ OMEZENÍ POUŽÍVÁNÍ PYROTECHNIKY OD 1.12.2025
Od 1. prosince 2025 vstupuje v platnost zákon č. 344/2025... [celý text] [Časy, zveřejněno 18.12.2025]
Při projektování dráhy byly uvažovány dvě trasy, jedna vedoucí Boskovickou brázdou, druhá údolím Svitavy, která byla realizována.[2] Výstavba tratě začala v roce 1843 u Obřan nedaleko Brna. Na úseku mezi Brnem a Blanskem bylo kvůli nesnadnému terénu nutno vystavět 10 Blanenských tunelů, z nichž dva byly po roce 1970 sneseny.[3] Stavba dvacet jedna kilometrů dlouhého, technicky náročného úseku mezi Maloměřicemi a Blanskem byla svěřena firmě italského podnikatele Felice Tallachiniho, který na stavbě zaměstnal italské dělníky a tuneláře,[4] Původní, jednokolejná, trať byla oficiálně uvedena do provozu 1. ledna 1849, zdvoukolejnění proběhlo do roku 1869. V roce 1861 byl na trať instalován Morseův telegraf a o rok později začala trať sloužit rychlíkové dopravě (zdroj).
Od 1. prosince 2025 vstupuje v platnost zákon č. 344/2025... [celý text] [Časy, zveřejněno 18.12.2025]

